neděle 16. března 2014

Pomíjivost

Jak slunce přeteklo přes okraj okna, v první řadě jsem se (ne tak úplně nelítostně) rozloučila s vlasy a nechala je zamést spolu se vším, co je staré. A abych spustila nové, začala jsem psát, od začátku, bez závazků. (já a blog máme rádi volnost)
Mám tedy krátké vlasy a oko na punčoše. Ráda přijímám lásku a sama bych ji chtěla někomu dát. Ale raději sním, sním o bezprostřednosti a křehkosti sympatií a o jiskření v konečcích prstů. Sloupávám si lak z nehtů a jsem příliš hrdá na to, abych se lidem omlouvala, pokud to není nutné. (Stejně nemám pocit, že by to někdy oceňovali.)  Miluju malování bez hranic a bez kontur. Fotím na analogové foťáky a pak zapomínám vyvolat filmy. Mám ráda pivoňky, krájím si pomeranče na kolečka a to vůbec není podstatné. Jen se snažím ze střípků poskládat osobu, kterou jsem; jsem to já, s modrýma očima a rovnými řasami, i s těmi pivoňkami, které budu dávat do vázy na podlaze pokoje, co má bílé zdi a ještě není můj. Má oblíbená kniha je Pěna dní, protože číst ji je jako poskládat zrcadlo z kapek rosy. Mám ráda křehkosti a v křehkostech chci žít.
Ostatně mám pocit, že je spousta věcí, které bych o sobě mohla povědět; ale zatím neznám toho, kdo by si to rád poslechl, ne z toho správného důvodu. Donedávna jsem měla dojem, že jsem poněkud povrchní, ale upustila jsem od toho, jen mám sklony k představám bláhové dokonalosti.
Pro tohle i pro spoustu dalšího nechávám střepy střepama a svůj první článek v této krátké ušmudlané formě.
Neloučím se... jsem Elsie

3 komentáře:

  1. moc děkuji,
    tohle je nádherné, moc krásně se čteš

    OdpovědětVymazat
  2. pekné nežné čítanie. som rada že som sem zablúdila.
    pena dní je aj moja. moja naj,

    OdpovědětVymazat
  3. moc pěkné! jsem ráda, že sem narazila na někoho kdo si nehraje na intelektuála a píše věci bez obsahu... Fakt paráda, moc hezky se mi čtou tvé věci, něžnosti...

    OdpovědětVymazat