pondělí 21. července 2014

Krajka

Zmítám se ve zmatku. Nevím ani, jak svůj život slovy uchopit; můj život je kokosové mýdlo, deštník s volánky, manželská postel, a je bílý, je bílý jako peří, a je voňavý jako knížka, jako broskve, pivoňkový parfém, nasáklý v mém důlku v klíční kosti. Můj život je svazek levandule, cappuccino, barva za nehty; můj život je nyní takový a nemohla jsem si přát nic lepšího. Všechny pokojové květiny převezené ze starého bytu obnovily jako na povel svůj růst, a ty, o kterých jsem nevěděla, že kvetou, rozkvetly. Hlas se v novém bytě rozléhá; a v mém pokoji nasládle voní starý bílý nábytek.
Za pět dní mám narozeniny a pomalu nevím, kolik je mi let - cítím se být dospělejší (nikoli starší), než je mému věku dáno, a cítím se být nevinnější, než je mu dovoleno. Nevím ani, co slavím, protože za ten den nemůžu vděčit sobě.

Chybí mi objetí přítelkyně. Obecně jsem trochu ošizena o společnost. Mlhavě sním o nových známých - snad přátelích - o společnosti a všudypřítomností, která s ní souvisí. Zatím se jen těším z představ každodenního výtvarna, vůní tiskařských barev, poměřování proporcí, palet a dějin umění. Zapletla jsem se do toho a zamilovala jsem se do toho.
Bylo mi požehnáno učit se umění. Nemohu už být klidnější a šťastnější.
Bůh ví, že vlastně mohu - a chystám se být.



6 komentářů:

  1. To je absolutní nádhera ! Styl vyjadřování a popisování momentů v životě. Jedním dechem ůžasný článek.

    OdpovědětVymazat
  2. Cítím z toho, že žiješ, těší mne to.
    A bílá je krásná.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné..už jen za to, že jsi zmínila svou klíční kost. <3

    OdpovědětVymazat
  4. bydlet v centru Prahy je kouzelné. nevím co je lepší - jestli mít útulně zaneřáděný a zastavěný byt s plno věcmi nebo prázdný s bílými zdmi a rozléhajícím se tichem.
    na jakou výtvarnou školu jdeš?

    OdpovědětVymazat
  5. jé. hellichovka. tam chodím. ředidlová vůně u vchodu vycházející z tiskařské dílny a vlečení stojanů přes celou chodbu, to kouzlo všeho mi už zas chybí. tak ať se ti tam líbí.)

    OdpovědětVymazat